צה"ל: אירוע הטרור בקוצרא – טיול ללא אישור בטחוני

    קובי פינקלר 1 Comment on צה"ל: אירוע הטרור בקוצרא – טיול ללא אישור בטחוני

    מתחקור ראשוני של האירוע סמוך לכפר קוצרה בו המון פלסטיני תקף חבורת נערים שהגיעו לטיול בר מצווה עם הוריהם, עולה כי לא התקבל אישור מצה"ל לטיול זה

    מתפרעים | אילוסטרציה
    11:21
    02.05.24
    אבי רבינא ואיתי גדסי No Comments on "צימאון גדול": מנהל ארגון הקירוב מספר על תופעה מרגשת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מח"ט שומרון, אלוף משנה, גלעד עמית, ערך תחקיר ראשוני לאירוע בו הותקפו בני נוער והוריהם על ידי המון פלסטיני זועם בו נהרג אחד מהמחבלים לאחר שניסה לחטוף את נשקו של אחד ההורים.

    מהתחקיר שהוצג למפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף ערן ניב, עולה כי מדובר בטיול שכלל כעשרים נערים ושני מבוגרים. כאשר הקבוצה התקרבה לכפר קוצרה הותקפו המטיילים על ידי מיידי אבנים. במקום בוצע ירי שפגע באחד הפלסטינים. אחד המבוגרים דיווח על האירוע למח"ט שומרון שהחל בנסיעה למקום באופן מידי והקפיץ כוחות נוספים למקום.

    בשל קושי לאתר את המקום המדויק של המטיילים, הגיע למקום מח"ט שומרון, אלוף-משנה גלעד עמית, תוך כ-20 דקות ואבטח את המטיילים עד להגעת כוחות צבא נוספים שחלצו אותם מהמקום ופעלו לסיום הפרת הסדר באמצעים לפיזור הפגנות.

    שניים מהמטיילים נפצעו באורח קל מזריקות האבנים ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים בילינסון. אחד מהפלסטינים שנפצעו טופל רפואית על ידי כוחות רפואה צבאיים ולאחר ניסיונות החייאה נקבע מותו. נבדקת טענה לפיה פלסטיני נוסף נפצע ברגלו ופונה על ידי סהר אדום לבית חולים בשכם.

    עוד עלה בתחקור שלא התקבל אישור מצה"ל לבצע את הטיול וזאת בניגוד לנוהל. בהתאם להערכת המצב בחטיבה, קיום טיולים במקום זה מצריך אבטחה של כוחות ביטחון. בצה"ל קיים מנגנון תיאום טיולים המאפשר לכלל המטיילים לשהות באופן בטוח באזור המחייב היערכות ביטחונית.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לטיל בארץ ישראל צריך אישור??
      מספיק שכתוב בתורה!!